Навчальна STEM-практика в ліцеї "Камелія"

Навчальна STEM-практика в ліцеї "Камелія"

Тема: "Вода – джерело життя"

Інноваційний заклад працює в режимі інноваційних педагогічних технологій (переглянути матеріали PDF)

Навчальна STEM практика в ліцеї Камелія НУШ – нова українська школа. Поняття, яке часто вживане освітянами, знайоме учням і їх батькам, відоме широкій громадськості. Випускник НУШ це особистість з практичними знаннями, креативним мисленням, патріот своєї держави. Тому головне завдання сучасної освіти готувати до реального життя.

STEM- практика одна із сходинок, яка покликана реалізувати це завдання. Навчання - це не просто передача знань від учителя до учнів, це спосіб розширення свідомості і зміни реальності.

STEM (S - science, T - technology – Е-engineering – М-mathematics). Акронім STEM вживається для позначення популярного напряму в освіті, що охоплює природничі науки (Science), технології (Technology), технічну творчість (Engineering) та математику (Mathematics). Це напрям в освіті, при якому в навчальних програмах посилюється природничонауковий компонент + інноваційні технології.

STEM-освіта – це низка чи послідовність курсів або програм навчання, яка готує учнів до успішного працевлаштування, до освіти після школи або для того й іншого, вимагає різних і більш технічно складних навичок, зокрема із застосуванням математичних знань і наукових понять.

Програма практики затверджена адміністрацією ліцею (директор Чумаченко О.А., заступник директора з навчально-виховної роботи Ходоровська С.І.). Вона включає проведення дослідів, експериментів, моніторингу, аналізу як в лабораторіях ліцею, так і в установах міста.

Практику в ліцеї проходили учні 8 та 10-х класів. Основна тема визначена для практики "Вода – джерело життя". STEM- технологія передбачає можливість вивчення теми багатьма предметами: фізикою, хімією, біологією, економікою, географією, математикою, інформатикою та іншими дисциплінами. Дослідження теми було організовано вчителями: Гетьман Л.І., Бойко Н.Ю., Войцехівською Є.В., Гончарик О.Ф., Забой О. О., Макогін Г.О. Ткач І.В., Чумаченко В.С. та іншими.

4 червня 2019 р. в ході проведення STEM –практики відбулося практичне заняття з економіки для учнів 8 і 10 –х класів за темою "Дослідження природної монополії на регіональному ринку на прикладі діяльності Кам'янського водоканалу".

Заняття проводили директор Кам'янського водоканалу Висоцький А.С., економіст водоканалу Сон О. І., винахідник і раціоналізатор систем очистки води в промислових і в побутових системах доцент Кіровоградського національного технічного університету Качанов А. П., вчитель економіки і права ліцею Гетьман Л. І., вчитель географії ліцею Войцехівська Є.В..

Заняття проходило на території водозабору на околиці с. Юрчиха та на двох об'єктах в м. Кам'янка: насосній станції і водоочисних спорудах.

В ході заняття ліцеїсти дізналися, що Кам'янка отримує питну воду з 200 метрової артезіанської скважини підземного озера питної води Бовтишської западини. Вода за своїми якостями відповідає всім європейським показникам. Постачає воду населенню одне з найкращих підприємств галузі в Україні -Кам'янський водоканал, який став Лідером галузі завдяки економічній обгрунтованості, технічному та технологічному забезпеченню, досвідченому керівнику підприємства. Ліцеїсти могли бачити процес очистки використаної води та порівняти її стан при вході на очистку і виході з очистки.

Висловлюємо вдячність Могилці А.П., Ганоці В.М., Бичку С.І. за вчасно наданий транспорт для реалізації проекту.

Продовженням дослідження значення води була поїздка до Києва у Музей Води.

Знайомство з діагностичною лабораторією для трубопроводів, визначення координат свищів, витоків у схованих трубопроводах. Температурні діапазони роботи приладів складають (- 50), (+55 С).

Цікаво було дізнатися про підгрунтя наших міст. Наявність великої кількості підземних споруд та комунікацій завжди впливає на стан підгрунтя і якість грунтових вод, можливий негативний вплив одних мереж на інші. Звернули увагу на екологічні проблеми: застосування на полях інсектицидів, пестицидів, гербицидів, зберігання відходів хімічної промисловості, зливу шахтних вод на поля.

Сучасне практичне значення отриманих знань споживання води в побуті, необхідність її економного використання. Порівняльний приклад з Данією: Київ 350 літрів, Копенгаген 120 літрів на одну особу на добу. Непродуктивні витрати води можуть сягати 50%.

Досліджували динаміку змін тарифів на водопостачання та водовідведення для населення по регіонах України з 2005 по 2019 рр.

Музей води дає можливість у реальному часі проводити деякі досліди: залягання грунтових вод, механізм дії водонапорної башні, механізм водовідведення.

Ліцеїсти мали змогу порівняти свої спостереження і удосконалити свої знання порівнявши практичне заняття в Кам'янському водоканалі і в Музеї Води Києва.

Вода це і відпочинок. На завершення практики прогулянка Дніпром, огляд чудової панорами Києва. Яка насолода може бути кращою в спекотний літній день!

"Вода! В тебе немає ні смаку, ні кольору, ні запаху, тебе неможливо описати, тобою насолоджуються, не знаючи, що ти є насправді. Не можна сказати, що ти необхідна для життя: ти – саме життя…" Антуан де Сент-Екзюпері.

Об'єкт дослідження для STEM-практики універсальний. Дослідження триватимуть далі уже в новому навчальному році.

Навчальна практика це не просто передача знань від наставників до учнів, це спосіб розширення свідомості і зміни реальності. Нехай не гасне світ науки!

Гетьман Л.І. вчитель економіки і права ліцею "Камелія"

Кiлькiсть переглядiв: 656

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.